خانه زیست بوم صنایع خلاق و نوآور بهترین شغل‌ها در صنعت نشـر

بهترین شغل‌ها در صنعت نشـر

از ادمین

صنعت نشر دائما در حال تحول است و فرصت های زیادی برای همه وجود دارد. در اینجا چند گزینه شغلی برای افراد وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بهترین شغل ها در صنعت انتشارات بشناسید.

آیا همیشه علاقه زیادی به کتاب یا مطالعه ادبیات مورد علاقه خود داشته اید؟ بخشی از صنعت انتشارات به این معنی است که می توانید روزانه با کتاب احاطه شوید و به شما امکان می دهد در سفری با نویسندگانی که مشتاق انتشار شاهکارهای خود هستند شرکت کنید.

چه شما در یک رشته نویسندگی خلاق باشید یا یک فارغ التحصیل تازه به دنبال نقشی در صنعت خلاق باشید، فرصت های زیادی برای به دست آوردن شغل در زمینه ای که دوست دارید وجود دارد.

1. دستیار انتشارات

اگر به دنبال این هستید که در این شغل تجربه کسب کنید، یک دستیار ناشر یک نقش مبتدی فوق العاده است. شما با بررسی طیف وسیعی از اسناد و چیدن آنها در کنار هم برای انتشار، سازماندهی داده ها در گزارش هایی مانند امور مالی شرکت ناشر، و همچنین تصحیح بسیاری که می تواند شامل نسخه های خطی پیش نویس باشد، به شرکت ناشر کمک خواهید کرد.

شما همچنین می توانید در انجام وظایف پذیرش مانند ردیابی مالی و مسئول ارتباطات مهم کمک کنید. تعداد نویسندگان و نویسندگان بالقوه ای را که هر روز به آنها کمک می کنید، تصور کنید. ممکن است در حال خواندن کتاب پرفروش بعدی باشید. آیا سرنخی در مورد نحوه پیگیری امور مالی ندارید؟ در دیگر مقالات ما چند راه ساده برای پیگیری هزینه های ماهانه شما وجود دارد.

2. دستیار تحریریه

آیا به جزئیات توجه خوبی دارید؟ این شبیه به دستیار انتشار است، اما بیشتر بر روی ویرایش متمرکز است تا وظایف انتشار همه جانبه. به عنوان دستیار ویراستار، می ‌توانید در هر مرحله از ویرایش، مانند ویرایش کپی، املا، سبک، ساختار، بررسی کلی واقعیت، و کار با نویسندگان و همچنین شرکت ناشر به ویراستاران ارشد کمک کنید.

همچنین می‌ توانید در بازاریابی یا تبلیغات برای کتاب آینده یک نویسنده کمک کنید، و این همیشه هیجان ‌انگیز است.

3. ویرایشگر داستان

آیا همیشه عاشق خواندن رمان های فانتزی بوده اید؟ به عنوان یک ویراستار غیر داستانی، می ‌توانید دست ‌نوشته ‌های داستانی را به عنوان کار روزانه خود بخوانید و نقد کنید. برای ارزیابی طرح، جریان، ساختار، خوانایی و دستور زبان و ارائه بازخورد صادقانه به نویسندگانی که می‌ خواهند کتاب ‌ها یشان منتشر شود، وقت صرف می‌ کنید.

علاوه بر ادبیات داستانی، بسته به علاقه خود می توانید به ویرایش غیر داستانی یا ادبی نیز بروید. به جای انتشارات، می توانید ویرایش مجله، روزنامه یا نشریه دیجیتال را با تمرکز قوی بر نقد و بررسی ادبی انتخاب کنید.

4. کارشناس انتشارات

مهم نیست که چقدر محتوا برای یک تجارت نوشته می شود، همیشه به یک متخصص انتشارات نیاز است. این شخص نقش مهمی در اطمینان از انتشار صحیح کلیه مقالات و مطالب در سیستم مدیریت محتوای شرکت دارد.

این نقش شامل تصحیح، مدیریت اسناد و تأیید محتوا قبل از انتشار است. به عنوان مثال، اگر شرکتی از Wix استفاده می کند، محتوای آن باید مطابق با نیاز های طراحی آن منتشر شود، مانند تایپ، قالب بندی و ویرایش مطابق با استاندارد های کسب و کار.

5. همکار ناشر

به دنبال نقشی در سطح ابتدایی هستید تا طعم صنعت نشر را بچشید و مهارت های سازمانی عالی داشته باشید؟ یک ناشر وابسته، ناشران دیگر را در یک انتشارات تحت الشعاع قرار می دهد و وظایف اداری مربوط به مجله، روزنامه، ناشر کتاب یا وب سایت را انجام می دهد. ممکن است در مورد پرفروش بعدی به ناشر کمک کنید، بنابراین این یک حرفه هیجان انگیز است که مسیر های زیادی برای انشعاب دارد.

6. توسعه دهنده محتوا

آیا در ارائه ایده خوب هستید؟ به جای نوشتن مقالات، یک توسعه دهنده محتوا مسئول استراتژی های پشت محتوا است. شما بخشی از کمپین های بازاریابی، افزایش تعامل، و برنامه ریزی یا برنامه ریزی محتوا برای یک شرکت خواهید بود.

برای مثال، ممکن است با موضوعات مرتبط با آخرین اخبار فناوری روبرو شوید. اگر شما یک متفکر خلاق هستید و فکر می کنید که آنچه لازم است برای چرخاندن یک برند به جلو و دادن مزیت رقابتی به آنها نیاز دارید، این نقش را در نظر بگیرید!

7. کپی رایتر

آیا در نوشتن متقاعد کننده خوب هستید؟ شرکت های بیشتری بیش از هر زمان دیگری به کپی رایتر نیاز دارند و این زمینه به شما امکان می دهد تا به کسب و کار ها در فروش محصولات یا خدمات خود کمک کنید. این یک زمینه عالی است زیرا از نظر کار هایی که می توانید انجام دهید متنوع است.

اگر به موضوعات فنی بیشتری مانند نوشتن کتابچه راهنمای کاربر علاقه دارید، می توانید به عنوان یک نویسنده فنی کار کنید. به همین ترتیب، اگر مدرک روانشناسی دارید، ممکن است تمایل بیشتری به ارائه وب سایت های روانشناسی داشته باشید. می خواهید بیشتر بیاموزید؟ در دیگر مقالات ما چند شغل فنی نویسندگی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

روابط عمومی، کپی رایتینگ برند، کپی رایتینگ پاسخ مستقیم، کپی رایتینگ بازاریابی، گزینه های بی پایان هستند. روی وب‌ سایت ‌های شرکت، ایمیل‌های بازاریابی، توضیحات محصول و رسانه ‌های اجتماعی کار کنید و جایگاه مناسبی را انتخاب کنید. مهم نیست که علاقه شما چیست، می توانید از آن برای نوشتن کپی شگفت انگیز استفاده کنید.

8.بهترین شغل ها در صنعت انتشارات: محتوانویس

نوشتن محتوا با کپی رایتینگ بسیار متفاوت است، زیرا از دیدگاه فروش نوشته نمی شود. به عنوان یک نویسنده محتوا، شما مسئول نوشتن مقالاتی در مورد محصولات جذاب هستید تا به کسب و کار ها در فروش محصولات یا خدمات خود کمک کنید.

برای مثال، می ‌توانید با نوشتن پست ‌های وبلاگی درباره تلفن‌ های هوشمند به یک شرکت فناوری کمک کنید تا گوشی ‌های خود را بفروشد. نکته کلیدی این است که نشان دهید آن شرکت دارای تخصص است و اینها را بنویسید.

9. هماهنگ کننده ارتباطات

اگر روابط عمومی علاقه شما را برانگیخت، ممکن است یک هماهنگ کننده ارتباطات برای شما مناسب باشد. در این نقش، شما مسئول انتقال اطلاعات از یک شرکت به شرکت دیگر هستید و این به عنوان یک نوع کار همه جانبه عمل می کند.

شما ممکن است مسئول صحبت با مشتریان قبلی یا فعلی، مذاکره در مورد قرارداد ها، انجام شراکت، سازماندهی رویداد های تبلیغاتی، یا راه اندازی حساب رسانه اجتماعی یک شرکت باشید. این نقش همیشه در حال تغییر است، بنابراین اگر دوست دارید هر روز متفاوت باشد و مسئول ارتباطات مهم باشید، عالی است.

10. ویرایشگر کپی ها

چقدر در جزئیات کوچکتر مهارت دارید؟ برخی از ویراستاران وظیفه قالب بندی، تایپوگرافی و تصحیح را بر عهده دارند، اما یک ویرایشگر کپی به طور خاص وظیفه دستور زبان، املا و نقطه گذاری را بر عهده دارد. چه کمک به یک نویسنده یا یک کسب و کار نیازمند باشد، یک ویرایشگر کپی تضمین می کند که نوشته حرفه ای، دقیق و مختصر است، راهنمای سبک صحیح را حفظ می کند و با لحن نویسنده مطابقت دارد.

این نقش شامل بسیاری از ارتباطات رفت و برگشتی است، اما برای ویراستار و نویسنده بسیار ارزشمند است! اگر می ‌خواهید یک شروع اولیه داشته باشید و مهارت ‌های ویرایشی خود را تقویت کنید، در مقالات دیگر ما چند نکته و ابزار خود ویرایش برای بهبود نوشتار آورده شده است.

«مرکز نوآوری اجتماعی و توسعه کسب و کار» (پویش شهر 13) نخستین مجموعه جامع صنایع خلاق در شبکه کارآفرینی شهرداری تهران با محوریت اشتغال آفرینی و تسهیل فرایندهای کسب و کارهای خلاق و نوآور است که به ارائه امکانات متنوع سخت افزاری، زیرساختی و تجهیزاتی و همچنین امکانات نرم افزاری متنوع همچون خدمات شتابدهی و توسعه و تسهیل کسب و کار در 12 حوزه اصلی صنایع خلاق و نوآور می پردازد و ناظر به تمامی حوزه‌های صنایع خلاق 12 استارتاپ-لانچر و 4 سکوی تخصصی به عنوان پشتوانه شتابدهی کسب و کارها را ایجاد نموده است.

استارتاپ «کتابینو» به عنوان لانچر و شتاب دهنده کسب و کارهای حوزه نویسندگی و ویراستاری، نشر مکتوب و دیجیتال، چاپ و تولید، گرافیک و بازاریابی و فروش، ارائه دهنده خدمات متنوع و متعددی به تمامی علاقه مندان، ایده پردازان و فعال این حوزه است تا آنها بتوانند کسب و کار خود را شکل دهند و در مسیر توسعه و تجاری سازی گام بردارند.

استارتاپ کتابینو در حوزه های زیر از کسب و کارها و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار حمایت میکند:

  • نویسندگی و ویراستاری
  • تحقیق و ارزیابی
  • نشر مکتوب
  • نشر دیجیتال
  • چاپ
  • گرافیک و طراحی
  • تبلیغات
  • بازاریابی و فروش
  • توزیع و پخش

از جمله خدمات استارتاپ کتابینو عبارتند از:

1- فضای کار (به صورت اختصاصی و اشتراکی)

2- سالن جلسات

3- سالن همایش ها و برنامه ها

4- فضای نمایشگاهی

5- فضای فروشگاهی برای عرضه و فروش محصول

6- کافه نوآوری (ویژه انواع دورهمی ها و مراسمات و برنامه ها)

7- لوکیشن و استودیوی ضبط و تولید محتوای تصویری و چندرسانه ای

8- ارائه خدمات تخصصی تحقیقات بازار

9- ارائه خدمات ایده پردازی و برندینگ

10- ارائه خدمات آموزشی (برگزاری انواع ورک شاپ، کارگاه آموزشی و دوره های آموزشی موردنیاز افراد و کسب و کارها)

11- ارائه خدمات منتورینگ و راهبری کسب و کارها

12- ارائه خدمات تسهلیگری برای تولید محصول

13- ارائه خدمات بازاریابی، فروش و کمپینهای تبلیغاتی

استارتاپ کتابینو منتظر شماست:

www.ketabinno.ir

با افتخار در خدمت تمامی فعالان فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای خلاق و نوآور هستیم:

تهران، خیابان نیروی هوایی، مسیل منوچهری، خیابان مستوفی بصیر، خیابان باستانی، جنب ایستگاه متروی کلاهدوز

شماره تماس 28424397

Related Posts

دیدگاه بگذارید