خانه اخبار مرکز نوآوری اجتماعی (پویش شهر) بازینو؛ لانچر کسب و کارهای حوزه بازی و سرگرمی

بازینو؛ لانچر کسب و کارهای حوزه بازی و سرگرمی

از ادمین

صنعت بازی و سرگرمی از بازارها و صنایع کاملا نوظهور است که با ظهور کامپیوتر و امکان پردازش گرافیکی توسط آن ها متولد شده، رشد کرده و اکنون به بلوغ رسیده است. این صنعت دلیل اصلی رشد، گسترش و توسعه ی بسیاری از قطعات سخت افزاری و پلتفرم ها و الگوریتم های نرم افزاری بوده است.

صنعت بازی در سراسر جهـان بــه سرعت در حال گسترش است کــه شیوع ویــروس کرونــا بر شتاب آن افزوده است. صنعت بازی در ســال ۲۰۱۹ حــدود ۱۳۵ میلیارد دلار درآمــد بــه خــود اختصاص داد کــه بیشترین میزان آن در منطقه آسیا و اقیانوســیه حاصــل شــد. ایــن رشــد بــا افزایــش بازی هــای موبایلــی از جملــه تبلت ها انجـام می­شود کـه تقریبـا نیمـی از بـازار را بـه خـود اختصـاص داده اسـت.

ایـن رشد، بازیکنان اصلـی عرصـه فنـاوری را بــه خــود جلب کرده است به ­طوری­که گوگل در سال گذشته از یک ســرویس بــازی ابــری بــه نــام Stadia رونمایی کرد و سامسونگ بــا یک شرکت فرعی سازنده بازی فنالنــدی به نام Rovio برای ساخت سرویس مشابه همکاری کرد.

در سال ۲۰۲۰ ارزش بازار جهانی صنعت بازی بیش از ۱۶۲ میلیارد دلار برآورد شده است و انتظار می‌رود با ثبت نرخ رشد مرکب سالانه‌ی (CAGR) 10%، بیش از مدت پیش‌بینی‌شده (۲۰۲۱-۲۰۲۶) تا سال ۲۰۲۶ به ارزش ۲۹۵ میلیارد دلار دست یابد. توسعه‌دهندگان بازی در سراسر اقتصادهای نوظهور به‌طور مداوم در تلاشند تا تجربه گیمر، راه‌اندازی و بازنویسی کدهای مختلف کنسول، سیستم‌عامل‌هایی مانند PlayStation، Xbox و Windows PC را افزایش دهند که در قالب یک محصول از طریق پلتفرم ابری به گیمرها ارائه می‌شود.

صنعت اسباب بازی نیز در جهان بسیار نوآور و رقابتی است و هر سال میلیاردها دلار درآمد دارد. هر کسی که بچه دارد می‌داند که اسباب بازی یکی از وسایل ضروری است و صنعت اسباب بازی جزو صنعت‌های پردرآمد می‌باشد. با فروش جدیدترین و منحصر به فرد‌ترین اسباب بازی‌ها به راحتی می‌توان قطعه‌ای از این بازار پرسود را به دست آورد. با توجه به آمار فروش اسباب بازی در بازار جهانی در سال 2021 به بیش از 141.08 میلیارد رسید

که به گفته کارشناسان این رقم تا سال 2028 به 230.64 میلیارد دلار می رسد. تاثیر جهانی همه گیری کرونا بر صنعت اسباب بازی بی سابقه و خیره کننده بود، به طوری که این محصولات شاهد تقاضای مثبت در همه مناطق در همه گیری بود. بر اساس تجزیه و تحلیل ها، بازار جهانی اسباب بازی در سال 2020 رشد 22.30 درصدی را داشته است.

استارتاپ «بازینو» به عنوان لانچر و شتاب دهنده کسب و کارهای حوزه بازی و سرگرمی برای گروه های سنی مختلف، ارائه دهنده خدمات متنوع و متعددی به تمامی علاقه مندان، ایده پردازان و فعال این حوزه است تا آنها بتوانند کسب و کار خود را شکل دهند و در مسیر توسعه و تجاری سازی گام بردارند.

استارتاپ بازینو در حوزه های زیر از کسب و کارها و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار حمایت میکند:

  • تحقیق و ارزیابی
  • سناریو و داستان
  • گرافیک و طراحی
  • طراحی دیجیتال
  • تبلیغات
  • بازاریابی و فروش
  • توزیع و پخش

از جمله خدمات استارتاپ بازینو عبارتند از:

1- فضای کار (به صورت اختصاصی و اشتراکی)

2- سالن جلسات

3- سالن همایش ها و برنامه ها

4- فضای نمایشگاهی

5- فضای فروشگاهی برای عرضه و فروش محصول

6- کافه نوآوری (ویژه انواع دورهمی ها و مراسمات و برنامه ها)

7- لوکیشن و استودیوی ضبط و تولید محتوای تصویری و چندرسانه ای

8- ارائه خدمات تخصصی تحقیقات بازار

9- ارائه خدمات ایده پردازی و برندینگ

10- ارائه خدمات آموزشی (برگزاری انواع ورک شاپ، کارگاه آموزشی و دوره های آموزشی موردنیاز افراد و کسب و کارها)

11- ارائه خدمات منتورینگ و راهبری کسب و کارها

12- ارائه خدمات تسهلیگری برای تولید محصول

13- ارائه خدمات بازاریابی، فروش و کمپینهای تبلیغاتی

استارتاپ بازینو منتظر شماست:

www.baziinno.ir

Related Posts

دیدگاه بگذارید