خانه اخبار مرکز نوآوری اجتماعی (پویش شهر) شهرینو؛ لانچر کسب و کارهای حوزه زیست شهری

شهرینو؛ لانچر کسب و کارهای حوزه زیست شهری

از ادمین

امروز موضوع زیست شهری در تمام دنیا با محوریت مفهوم «شهر هوشمند» مورد توجه قرار میگیرد. شهر هوشمند یعنی شهری که از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای افزایش بهره‌وری عملیاتی، بهبود کیفیت خدمات دولتی ارائه شده و در نتیجه بالا بردن سطح رفاه افراد جامعه استفاده می‌کند.

هدف اصلی شهر هوشمند، بهینه سازی فعالیت‌های شهری و ارتقای رشد اقتصادی در کنار بهبود کیفیت زندگی شهروندان است. ارزش یک شهر هوشمند به کارایی فناوری‌ها است و نه تعداد آن‌ها.

یک شهر هوشمند موفق زیرساختی قوی و بر پایه تکنولوژی دارد که امکان ایجاد ابتکارات محیطی را فراهم می‌کند. در این شهر حمل و نقل عمومی موثر و کارآمد است و برنامه‌های شهری به صورت مطمئن و پیشرو انجام می‌شود. برخی از ویژگی‌های این شهر عبارت‌اند از:

محیط هوشمند

شهرهای هوشمند دوستدار محیط زیست هستند و برای حفظ آن و مدیریت منابع انرژی تلاش می‌کنند. افزایش میزان فضای سبز، جلوگیری از جنگل‌زدایی و مقابله با آلودگی هوا از جمله اقداماتی است که در زمینه ایجاد محیط هوشمند انجام می‌شود.

حمل نقل هوشمند

سیستم حمل و نقل هوشمند یا ITS به مجموعه‌ای از مفاهیم و ابزارها اطلاق می‌شود که به صورت یکپارچه و به منظور بهبود عملکرد سیستم حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین‌های کنترل وضعیت، سیستم شناسایی خودکار ماشین‌ها، حمل و نقل عمومی یکپارچه و کارآمد و… از جمله راه حل‌های ITS است.

اقتصاد هوشمند

یکی از مولفه‌های اصلی شهرهای هوشمند، اقتصاد هوشمند است. منظور از اقتصاد هوشمند یا دیجیتال، استفاده از ICT برای تولید محصولات، خدمات و مدل‌های تجاری است. هوشمند سازی کسب و کارها و شهروندان در ایجاد یک اقتصاد پایدار و هوشمند بسیار موثر است.

حکمرانی هوشمند

هوشمند سازی در شهر هوشمند به نهادهای حاکمیتی و دولتی توسعه می‌یابد. شفافیت در حکمرانی، استفاده موثر از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای رویدادهای مختلف و توسعه زیرساخت‌ها برای تعامل با شهروندان، از مهم‌ترین اهداف حکمرانی هوشمند است.

زندگی هوشمند

امکانات یک زندگی هوشمند مانند سلامت الکترونیک، ساختمان‌های هوشمند، امنیت، امکانات و تسهیلات مختلف آموزشی و فرهنگی و … در شهرهای هوشمند هوشمند باید وجود داشته باشد.

مردم هوشمند

شهروندان شهرهای هوشمند باید بدانند که داده‌های به دست آمده از آن‌ها به چه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم باید بدانند که مزایای این شهرها چیست و چگونه می‌توانند بهترین استفاده را از آن‌ها کنند. به عبارتی سواد دیجیتال شهروندان باید افزایش یافته و مردم “هوشمند” شوند.

انرژی هوشمند

سیستم‌های هوشمند در یک شهر باید میزان مصرف انرژی در بخش‌های مختلف را زیر نظر قرار داده و کنترل کنند. اطلاعات جمع‌آوری شده از سیستم‌های هوشمند مختلف می‌توانند در بلند مدت تا 30 درصد بازدهی انرژی را افزایش دهند.

استارتاپ «شهرینو» به عنوان لانچر و شتاب دهنده کسب و کارهای حوزه زیست شهری، محیط زیست، اقتصاد سبز خلاق، معماری و عمران شهری، ارائه دهنده خدمات متنوع و متعددی به تمامی علاقه مندان، ایده پردازان و فعال این حوزه است تا آنها بتوانند کسب و کار خود را شکل دهند و در مسیر توسعه و تجاری سازی گام بردارند.

استارتاپ شهرینو در حوزه های زیر از کسب و کارها و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار حمایت میکند:

  • شهر هوشمند
  • معماری و مبلمان شهری
  • حقوق شهروندی و سبک زندگی
  • اقتصاد سبز خلاق
  • پسماند و بازیافت

از جمله خدمات استارتاپ شهرینو عبارتند از:

1- فضای کار (به صورت اختصاصی و اشتراکی)

2- سالن جلسات

3- سالن همایش ها و برنامه ها

4- فضای نمایشگاهی

5- فضای فروشگاهی برای عرضه و فروش محصول

6- کافه نوآوری (ویژه انواع دورهمی ها و مراسمات و برنامه ها)

7- لوکیشن و استودیوی ضبط و تولید محتوای تصویری و چندرسانه ای

8- ارائه خدمات تخصصی تحقیقات بازار

9- ارائه خدمات ایده پردازی و برندینگ

10- ارائه خدمات آموزشی (برگزاری انواع ورک شاپ، کارگاه آموزشی و دوره های آموزشی موردنیاز افراد و کسب و کارها)

11- ارائه خدمات منتورینگ و راهبری کسب و کارها

12- ارائه خدمات تسهلیگری برای تولید محصول

13- ارائه خدمات بازاریابی، فروش و کمپینهای تبلیغاتی

استارتاپ شهرینو منتظر شماست:

www.shahrinno.ir

Related Posts

دیدگاه بگذارید