خانه زیست بوم صنایع خلاق و نوآور روش‌های کسب درآمد از تدوین

روش‌های کسب درآمد از تدوین

از ادمین

کسب درآمد از تدوین یکی از مطمئن ترین راه های کسب درآمد است؛ چرا که دنیای بسیار بزرگ تدوین برای همه تدوینگرهای خلاق جایگاهی مناسب در اختیار دارد.

کسب درآمد از تدوین در هیچ زمانی متوقف نمی شود؛ چرا که عرصه تدوین فیلم بسیار گسترده است. علاوه بر این، محتوای ویدیویی از نظر کاربران فضای مجازی در بین انواع تولید محتوا محبوبیت بیشتری دارد. کاملاً اثبات شده است که یک فیلم چند دقیقه ای کاری انجام می دهد که صدها عکس از عهده انجام آن بر نمی آیند. اثرگذاری فیلم ها و انتقال پیام به وسیله یک فیلم به مراتب بیشتر از چندین عکس است. به همین دلیل اگر وارد عرصه تدوین شوید هرگز بیکار نخواهید ماند.

برای وارد شدن به کسب و کاری با عنوان تدوین ویدیو لازم نیست کار شاقی انجام دهید. اگر به درستی در این مسیر قدم بردارید به طور قطع کسب درآمد از تدوین کار سختی نخواهد بود. از مهمترین کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای یاد گرفتن تدوین فیلم باید کاملاً اصولی این مهارت را به صورت حضوری یا آنلاین یاد بگیرید. البته بسیاری از تدوینگران موفق هستند که با استفاده از خودآموزهای موجود در زمینه تدوین ویدیو این مهارت را یاد گرفته اند. به هر حال، اگر علاقه مند به کسب درآمد از تدوینگری ویدیو هستید باید فوت و فن های این مهارت را آموزش ببینید.

برای کسب درآمد از تدوین مثل هر کار دیگری باید بهترین ابزار را در اختیار داشته باشید. مهمترین ابزارهایی که یک تدوینگر به آن ها نیاز دارد دستگاه هایی مثل رایانه، لپ تاپ یا گوشی هوشمند و نرم افزارهای ویرایش فیلم هستند. تنها زمانی امکان فعالیت حرفه ای به عنوان یک تدوینگر ویدیو را خواهید داشت که بهترین نرم افزار ویرایش فیلم و سیستمی کارآمد داشته باشید.

به منظور فعالیت به عنوان یک تدوینگر فیلم و کسب درآمد از تدوین باید رزومه ای قوی از نمونه کارهای با کیفیت موفق داشته باشید. علاوه بر این، هر اندازه کارهای شما بیشتر دیده شوند، اعتماد کارفرمایان را بهتر جلب می کنید. برای این که بتوانید یک رزومه کاری مناسب و پر بار برای خود فراهم کنید می توانید از 4 راهکار زیر ایده بگیرید:

  • ویدیوهای رایگان تولید کنید

شما می توانید برای برخی از کسب و کارها به صورت رایگان کار تدوین ویدیو انجام دهید. با انجام این کار هنر و خلاقیت شما دیده می شود. بعد از یک یا چند کار رایگان یا ارزان قیمت می توانید فعالیت حرفه ای خود را آغاز کنید. در این زمان است که حرفی برای گفتن دارید و امکان اقدام کردن برای استخدام در مجموعه های معتبر برای شما به وجود می آید.

  • در فضاهای مختلف حضور داشته باشید

برای موفقیت در کار تدوین و کسب درآمد از تدوین باید ویدیوهای شما بیشتر و بیشتر دیده شوند. به همین منظور ویدیوهای خود را بایستی در شبکه های اجتماعی مختلف و کلاً در بستر پر از کاربر اینترنت انتشار دهید. در واقع بررسی کنید مشتری ها در چه فضاهایی هستند، شما نیز حتماً در آن فضاها حضور داشته باشید.

  • در تدوین ویدیو شناخته شوید

برای این که ویدیوهایی که می سازید از ویدیوهای دیگران متمایز باشند، برای خود یک لوگو بسازید و در فیلم ها مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب ویدیوهایی که می سازید با نماد مخصوص شما در اینترنت منتشر می شوند و شما نیز در تدوین ویدیو شناخته می شوید. در واقع از همان ابتدا برای فعالیت خود یک نام خاص در نظر بگیرید تا با آن نام شناخته شوید.

  • به دنبال کار تدوین ویدیو بروید

برای کسب درآمد از تدوین این که منتظر بنشینید تا کسی به شما کاری سفارش دهد به هیچ وجه کار منطقی و درستی نیست. البته بعد از انجام کارهایی که پیش از این گفته شد احتمال سپردن کار به شما وجود دارد ولی بهتر است خودتان هم تلاش کنید. نمونه اقدام ها برای پیدا کردن کار در این حوزه رجوع به فرم های استخدام تدوینگر فیلم و شرکت های معتبر است.

«مرکز نوآوری اجتماعی و توسعه کسب و کار» (پویش شهر 13) نخستین مجموعه جامع صنایع خلاق در شبکه کارآفرینی شهرداری تهران با محوریت اشتغال آفرینی و تسهیل فرایندهای کسب و کارهای خلاق و نوآور است که به ارائه امکانات متنوع سخت افزاری، زیرساختی و تجهیزاتی و همچنین امکانات نرم افزاری متنوع همچون خدمات شتابدهی و توسعه و تسهیل کسب و کار در 12 حوزه اصلی صنایع خلاق و نوآور می پردازد و ناظر به تمامی حوزه‌های صنایع خلاق 12 استارتاپ-لانچر و 4 سکوی تخصصی به عنوان پشتوانه شتابدهی کسب و کارها را ایجاد نموده است.

استارتاپ «هنرینو» به عنوان لانچر و شتاب دهنده کسب و کارهای حوزه گرافیک، انیمیشن، مولتی مدیا، تدوین، عکاسی، دیزاین، هنرهای تجسمی، موسیقی انواع هنرهای دیجیتال، ارائه دهنده خدمات متنوع و متعددی به تمامی علاقه مندان، ایده پردازان و فعال این حوزه است تا آنها بتوانند کسب و کار خود را شکل دهند و در مسیر توسعه و تجاری سازی گام بردارند.

استارتاپ هنرینو در حوزه های زیر از کسب و کارها و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار حمایت میکند:

  • گرافیک
  • انیمیشن
  • مولتی مدیا
  • عکاسی
  • تدوین
  • دیزاین
  • تجسمی
  • موسیقی
  • هنرهای دیجیتال

از جمله خدمات استارتاپ هنرینو عبارتند از:

1- فضای کار (به صورت اختصاصی و اشتراکی)

2- سالن جلسات

3- سالن همایش ها و برنامه ها

4- فضای نمایشگاهی

5- فضای فروشگاهی برای عرضه و فروش محصول

6- کافه نوآوری (ویژه انواع دورهمی ها و مراسمات و برنامه ها)

7- لوکیشن و استودیوی ضبط و تولید محتوای تصویری و چندرسانه ای

8- ارائه خدمات تخصصی تحقیقات بازار

9- ارائه خدمات ایده پردازی و برندینگ

10- ارائه خدمات آموزشی (برگزاری انواع ورک شاپ، کارگاه آموزشی و دوره های آموزشی موردنیاز افراد و کسب و کارها)

11- ارائه خدمات منتورینگ و راهبری کسب و کارها

12- ارائه خدمات تسهلیگری برای تولید محصول

13- ارائه خدمات بازاریابی، فروش و کمپینهای تبلیغاتی

استارتاپ هنرینو منتظر شماست:

www.hanarinno.ir

با افتخار در خدمت تمامی فعالان فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای خلاق و نوآور هستیم:

تهران، خیابان نیروی هوایی، مسیل منوچهری، خیابان مستوفی بصیر، خیابان باستانی، جنب ایستگاه متروی کلاهدوز

شماره تماس 28424397

Related Posts

دیدگاه بگذارید